A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Ліцей імені Олександра Цинкаловського
Володимирської міської ради

Моя суперсила - безпека в інтернеті

Дата: 26.02.2021 14:27
Кількість переглядів: 320

Протягом останнього тижня лютого 2021 року у 1-2 класах гімназії було здійснено інформаційно-освітні заходи – проведено уроки, створені за мотивами казки “Хаппі та її суперсила”, авторки - Ірини Бови. Метою проведення була просвіта молодших школярів, щодо правил віртуального спілкування та небезпек у цифровому середовищі.

Під час уроку були використані персонажі твору - мушка Мо (герой, який врятував черепашку у ситуації онлайн-небезпеки), черепашка Хаппі (головний персонаж казки) та тритон Тритон (злочинець). Розказана історія навчала дітей відповідальніше ставитися до віртуального спілкування.

За допомогою вправ закріплювали інформацію та формували правила загального користування інтернетом:

• Долучати «в друзі» лише тих людей, кого дитина знає в реальному житті. Так само, як ми вчимо дітей не спілкуватися з незнайомцями на вулиці, так само варто їх вчити бути обережними з незнайомими і в онлайні;

• Мати «закритий профіль» у соціальних мережах;

• Не відписувати у приватних повідомленнях незнайомим людям, які здаються їм підозрілими (іноземець, старший за віком, в профілі немає фотографій, тощо);

• Не боятися відхиляти заявки в друзі та видаляти (блокувати) тих людей, з якими дитина не бажає спілкуватись;

• Не публікувати, ніде не зазначати та не надсилати будь-кому особистим повідомленням свою приватну інформацію: домашня адреса, номер телефону, номер школи, де навчається та/або адреси позашкільних занять, логін та пароль від особистої сторінки;

• Не публікувати та не надсилати таку ж інформацію стосовно інших людей, особливо батьків, тощо;

• Не відмічати місцерозташування (геолокацію) в місцях, де дитина живе, навчається та часто буває;

• Не надсилати свої інтимні фото у приватні повідомленнях ані тим, кого вже знає дитина, а ні тим, з ким вона познайомилася в Інтернеті. Та в жодному разі не публікувати такі фото у своєму профілі чи будь-якому іншому ресурсі.

Підсумком стала творча робота школярів, які зобразили черепашку у різнобарвному захисному панцирі. Кожен по-своєму змалював цю довірливу героїню.

Урок знаходиться на сайті https://stop-sexting.in.ua у розділі “Новини” - Ігри та вправи для дітей та дорослих #6: безпечне спілкування в Інтернеті.

Важливо говорити з дітьми молодшого шкільного віку про безпеку в Інтернеті, оскільки в цьому віці діти помітивши інформацію, яка їх чимось зацікавила, можуть її повторювати, нерозуміючи сенс. Це стосується відео на YouTube чи реклами на телебаченні. Зустрічаються і такі випадки, коли діти молодшого шкільного віку після того, як не отримали відповідь на своє питання від дорослої людини, починають шукати інформацію в Інтернеті.

У сучасному світі найпоширенішими формами взаємодії в Інтернеті у дітей є онлайн-ігри, месенджери та соціальні мережі. Найпопулярнішими соціальними мережами серед дітей в Україні є YouTube, Instagram, TikTok та Snapchat, а також месенджери Viber та Telegram. Деякі із них є мало поширеними серед дорослих, тож вони часто не здогадуються про основні ризики, які там існують.

Це тільки здається, що особиста переписка залишаться тільки між двома. Розміщене в Інтернеті вже ніколи не буде секретним чи повністю видаленим. Для того, щоб зрозуміти, якою інформацією не варто ділитися онлайн, існує так званий «Тест Білборда»: перед тим, як викладати щось в Інтернет, уявіть, що це висить на великому білборді біля школи і його усі бачать. Якщо думка про це викликає негативні емоції, то викладати таку інформацію/матеріали в Інтернет не варто.

Дитина ні в якому разі не повинна самостійно вирішувати ризиковані

ситуації, що трапились з нею у мережі. У будь-якій незрозумілій ситуації

вона може звернутись до когось із цього списку:

• Батьки або особи, які їх замінюють;

• Старші брати та сестри;

• Вчителі;

• Соціальний педагог/працівник або психолог;

• Служба підтримки чи адміністрації соціальних мереж або сайту;

• Поліція;

• Шкільний офіцер поліції;

• Поліцейський, який проводить заняття в школі (ювенальна превенція);

• Кіберполіція - https://ticket.cyberpolice.gov.ua/

• Урядова консультаційна лінія з питань безпеки дітей в Інтернеті 1545 цілодобово та безкоштовно;

• Гаряча лінія з видалення матеріалів із зображенням сексуального насильства над дітьми - https://stop-sexting.in.ua/send/

• За психологічною підтримкою можна звернутися, наприклад, до психолога навчального закладу чи психологів Центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.

Якщо певні матеріали, якими дитина ділилась в Інтернеті, були поширені для публічного доступу, слід звернутися до адміністрації або служби підтримки веб-ресурсу чи соціальної мережі із запитом заблокувати користувача та видалити неналежний контент.

Якщо дитина бажає анонімно повідомити про те, що трапилось із нею в Інтернеті – слід зателефонувати на урядову консультаційну лінію з питань безпеки дітей в Інтернеті 1545 або відвідати сайт https://stop-sexting.in.ua, де є можливість анонімно повідомити про матеріали, що зображують сексуальне насильство над дітьми, а також чат бот з алгоритмом дій - https://stop-sexting.in.ua/chatbot/ і https://t.me/StopSextingBot у Телеграмі.

Інформаційно-освітня кампанія #Stop_sexтинг створена у 2018 році з метою захисту українських дітей від сексуального насильства в Інтернеті.

Дізнайся більше про #stop_sexтинг на https://stop-sexting.in.ua/ та долучайтесь до наших соціальних мереж:

Facebook https://www.facebook.com/stopsextingua/

Instagram https://www.instagram.com/stopsexting.ua

Чат-бот https://t.me/StopSextingBot

YouTube https://www.youtube.com/StopSextingUkraine

TikTok https://www.tiktok.com/@stopsexting.ua

 

Джерело інформації https://stop-sexting.in.ua/

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень