Концепція розвитку наукового товариства Vеritas”
Концепція розвитку наукового товариства „Vеritas”
Володимир – Волинської гімназії та її реалізація
Інтеграція України у світовий простір потребує постійного вдосконалення національної системи освіти, пошуку ефективних шляхів підвищення якостей освітніх послуг.
Зміст освіти, що постійно оновлюється , організація навчально-виховного процесу відповідно до демократичних цінностей , ринкових засад економіки, сучасних науково-технічних досягнень повинні забезпечувати у гімназії прискорений інноваційний розвиток, а також постійно створюватися умови для розвитку, самоствердження та реалізації особистості впродовж життя.
Наша мета: Дати кожній дитині оптимістичну гіпотезу власного розвитку.
Як показали результати аналізу розвитку освіти гімназії, зазнали змін мотиваційні фактори навчання, підвищуються вимоги до обсягу і якості освітніх послуг. Сучасний ринок праці вимагає від кандидата на робоче місце не лише глибоких теоретичних знань, а і практичних навичок у певній галузі. З цією метою робота повинна бути спрямована на ефективне використання інтелектуального і творчого потенціалу обдарованих учнів. Певною мірою наукове товариство „Vеritas” сприятиме виконанню поставленого завдання.
Член наукового товариства „Vеritas”, який згодом стане випускником, повинен володіти комплексом різноманітних знань, навичок і особистісних якостей, що дадуть йому змогу стати висококваліфікованим фахівцем, самостійно приймати рішення, бути ініціативним, брати на себе відповідальність та ефективно взаємодіяти з оточенням.
Аналіз причини виникнення проблем та обґрунтування необхідності її розв’язання програмним методом
Складна ситуація з пошуком і підтримкою обдарованої молоді викликані насамперед:
- деякою матеріальною та фізичною застарілістю матеріально технічної, науково дослідної та експериментальної бази
- недостатньою підготовкою педагогічних кадрів до організації науково-дослідної роботи
- потребою систематизувати форми соціального захисту обдарованої молоді з боку держави
- недостатнім психологічним супроводом, який характеризується низьким рівнем різних видів підтримки учнів
Мета і основні завдання Програми
Мета Програми полягає в удосконаленні механізму надання освітніх послуг , випробуванні інноваційних моделей взаємодії серед членів наукового товариства „Vеritas”. Основними завданнями Програми є:
- дати кожній дитині оптимістичну гіпотезу власного розвитку
- удосконалювати систему виховання членів наукового товариства шляхом залучення до підготовки і захисту наукових проектів
- пропагувати дослідницько-пошуковий спосіб життя
- залучати до співпраці представників Великої Науки
- удосконалювати систему виховання людини високої моралі та культури
- створювати умови для оптимального вибору шляхів розвитку і самореалізації членами наукового товариства „Vеritas”
- визначити стратегію щодо підтримки розвитку Наукового товариства „Vеritas”
- сприяти розробці науковими керівниками методичних матеріалів щодо активізації дослідницько-пошукової діяльності
- сприяти задоволенню потреб у професійному самовизначенні і творчій самореалізації членів наукового товариства „Vеritas”
- сприяти піднесенню статусу обдарованої молоді
- поглиблювати роботу по залученню до співпраці науковців ВДУ ім. Л.Українки
Шляхи і способи розв’язання проблеми
Поставлені проблеми можуть розв’язуватися за декількома варіантами:
- удосконалення нормативно-правової бази щодо підтримки обдарованої молоді на державному рівні
- використання виданих і написання авторських сучасних підручників, посібників керівниками секцій, використання ІКТ, створення навчальних програм, спецкурсів, факультативів, спрямованих на розвиток здібностей членів наукового товариства „Vеritas”
- проводити науково-дослідницьку роботу з використанням традиційних і альтернативних шляхів реалізації творчих здобутків учнів
- формувати і дотримуватись традицій наукового товариства, сприяти розвитку співробітництва з іншими науковими товариствами
- сприяти свідомому продуманому вибору тем наукових досліджень
- допомагати встановлювати конструктивний діалог між юним дослідником – науковим керівником – консультантом
- під час проведення підготовчої роботи організовувати Літній університет, сприяти осмисленню наукових проблем
- започаткувати проведення наукових конференцій, турнірів, наукових дискусій з обраних радою тем
- розширювати кругозір членів наукового товариства шляхом організації віртуальних і реальних подорожей по видатних місцях України
Очікувані результати виконання Програми
- консолідація зусиль педагогічного колективу гімназії, наукового товариства „Vеritas”, громадськості на організацію роботи з обдарованою молоддю
- високі досягнення гімназистів у різних напрямках наукової діяльності на обласному і всеукраїнському рівні
- розширення інформаційно-аналітичного банку даних «Обдарованість»
- організація роботи наукового товариства „Vеritas” як стартового майданчика у Велику науку для гімназистів
- розвиток у учнів здатності вільно висловлювати свою думку , формувати власні погляди , суспільну активність
- стимулювати гімназистів і наукових керівників за особливі заслуги в області наукових досліджень
- формування партнерських економічних відносин між державою, місцевою громадою та радою наукового товариства, яка представлена у Раді гімназії
Етапи виконання Програми
Програму планується виконати у два етапи .На першому етапі (2007-2008 роки) передбачається:
- розроблення основних напрямків підтримки і роботи з обдарованою молоддю Радою гімназії
- підготовити програму роботи з обдарованою молоддю згідно Конституції України, Національної доктрини розвитку освіти, Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» , «Про охорону дитинства », Державної Програми «Вчитель», Конвенції ООН про права дитини та інших нормативних документах
- продовжувати і вдосконалювати щорічне проведення науково-практичної конференції з проблем організації науково-дослідної діяльності
- налагоджувати зв’язки з міжнародними організаціями та вищими навчальними закладами на шляху вдосконалення науково-дослідної роботи
- продовжувати висвітлювати в засобах масової інформації досягнення обдарованої молоді наукового товариства „Vеritas”
- популяризувати досвід науково-педагогічних , наукових працівників по створенню спільних науково-популярних фільмів за матеріалами дослідницьких робіт учнів
- продовжувати підтримку сімей у оздоровленні дітей у таборі «Артек»
На другому етапі (2008-2010 роки) передбачається :
- сприяти створенню телепрограми місцевого телебачення «Обдаровані діти»
- активізувати участь гімназистів у досягненні успіхів на Всеукраїнських олімпіадах , турнірах, конкурсах-захистах наукових робіт
- організувати на базі гімназії Літній університет для обдарованих дітей з запрошенням польської делегації
Фінансування Програми
Фінансування заходів Програми здійснюватиметься за рахунок коштів, передбачених у державі. Результативність виступів гімназистів
на обласному конкурсі-захисті наукових робіт протягом 2004-2013 ному та місцевих бюджетах, інших джерел.